onsdag 9 februari 2011

Hell To Pay

Nu lite lästips, böcker kan faktiskt vara roliga.
Extra roligt blir det om du läser en bra bok.
Ännu roligare blir det om du läser den ena bra boken efter den andra.

Simon Kernick är en nisse vars böcker började komma översatta till Svenska för nått år sedan.
Fisförnäm som jag är läser jag mest på Engelska, men jag tyckte att ett undantag eller två kunde passa.

Hans 3 hittills (på pocket, billigt är bäst) släppta böcker Handel Med Döden, En Bra Dag Att Dö & Mord För Mord är klockrena deckare som utspelar sig i Londons undrevärld.
Som Snabba Cash fast riktigt bra med andra ord.

Jag brukar inte vara så förtjust i påhittade berättelser.
Utan jag är mer inne på dokumentärt material men dessa böcker är drivet skrivna och man dras in i berättelsen från sida 1 suktandes efter mer.
Dessa böcker rekommenderas alltså starkt, sträckläsning blir mer eller mindre ett måste.

Tycker du inte att böckerna är bra så har du troligtvis ingen vidare smak och är som vilken korkad svenne som helst, grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar