tisdag 8 februari 2011

Konsten Att Pajja En Lyssningsupplevelse


Jag är en dem få som verkar uppskatta Slayer's album Hell Awaits betydligt mer än överskattade men förvisso riktigt bra Reign In Blood som kom året efter.
Som den roliga kille jag är så har jag båda plattorna på vinyl varav Hell Awaits på en dubbel Lp utgåva av modell 80tal.
Så vad är problemet undrar du?
Jo! Det är så att redan på sida B (av A-D, dubbel Lp ni vet) så har det klämts in ett spår från Haunting The Chapel Ep'n, mitt i skivan alltså, vilka jävla as.
Men det blir värre.
Sedan kommer sida C och då är vi tillbaka till huvudskivan, efter det kommer ytterliggare ett spår från Ep'n och hackar upp (?!?).
En extra jävlighet är att då de väl bestämt sig för att hacka upp skiten så struntar de helt i att ta med det 3e spåret från Ep'n, en av Slayer's bästa låtar Chemical Warfare.

As.

Det är helt okej med bonusspår och sånt, det e kul, men inte mitt i skivan!
Hela upplevelsen såsom den var tänkt blir upphackad av detta, därför sitter jag nu bitter och lyssnar på mp3 versionen utan att bli störd mitt i av uppkäftigt extramaterial.

Så till alla nissar i band som planerar återsläpp och funderar på att inkludera lite bonusmaterial, gör det i slutet av den ordinarie inspelningen, försök inte vara originella och lägga den i mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar