lördag 5 februari 2011

Angels Die

Även återförenade The Crown har en ny video, eller snarare foton över musik i detta fall.
En slideshow helt enkelt.
Lite kul med ett annorlunda grepp i officiella kretsar och framför allt billigt, det är foton till, från och efter en spelning och det passar rätt bra till den något lugna låten.

The Crown släppte som många vet ett återföreningsalbum förra året där alla förutom sångaren var med förr, skivan var okej, stabil men tråkig.
Jag diggar framför allt deras förra svansång Possesed 13 som är ett klockrent album med snabba death n roll stänkare.

Jag har dessutom aldrig blivit så besviken såsom då jag införskaffade The Crown's dvd för några år sedan, 3 dvd'er lovade väldigt gott, sen såg jag skiten...

Den första dvd'n hade vad som knappt en 8 åring hade kallat dokumentär, det var snarare en lång äcklig powerpoint presentation.

Dvd nr 2 hade konserter, 3 stycken, ojoj detta måste ju åtminstone vara bra tänkte jag.
Men icke, första konserten kan du välja att höra ena gitarristen i mixen, vill du höra den andra får du lyssna på konsert nr 2, helt åt helvete alltså då deras musik är uppbyggd på samspelet mellan de två gitarrerna, mycket solon, harmonier och skit.
Den sista konserten har jag för mig var helt ok, dock i dagsljus på Wacken så det fanns ingen stämning alls.

Dvd nr 3 bestod av amatörfilmade klipp från hela karriären och här kan man förlåta kvaliten för det är bonus material som är kul för de inblandade och hardcore fansen.
En fet besvikelse alltsom allt, jag har aldrig känt mig så lurad såsom av detta släpp.

Nåja, nya sångaren spelar tydligen nästa helg i Sthlm med sitt andra band Bombs Of Hades som kör lite råare och taffligare döds i den gamla skolan, dock bra.
Han låter förövrigt exakt som tidigare The Crown sångaren, dock är det inte han som härmas...

Ny video, slideshow, foton och musik, click me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar