fredag 21 januari 2011

Överbevisad


Crucifyre släppte ett album förra året med den lättskrivna titeln Infernal Earthly Divine.
Det är väl något av ett superband, då flera nissar spelat i Morbid, Maze Of Torment mfl blablabla...

Första gången jag lyssnade blev jag avtänd, jag tyckte bla att baskaggen lät skit och att mixen var lite kacko, men nu har jag lyssnat i mer ordentliga högtalare och nu låter det som sig bör bättre.

Det låter inte kanon, men iaf helt okej.
Det är en varm analog ljudbild (vilket också för med sig att det låter floppfloppflopp då det grindas i några låtar) som passar musiken rätt bra som är Svensk 91 döds med lite sent 80tal av Amerikanskt snitt.
Stundvis låter det just som Maze Of Torment med ett mer dödsinriktat material.

Lite här och var har det varit ett jävla tjat om hur bra de första låtarna born again satanist och kiss the goat är, jag tycker snarare att de är en trevande början som inte direkt övertygar för att sedan längre in i skivan ta sig och stundvis bli riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar