måndag 31 januari 2011

När Den Sista Melodin Drar Förbi

Jag är inte bara sjukt inne på Death Metal (som är ganska uppenbart) utan även melodier, jag söker ständigt nya kickar i nya låtar, alltid på jakt efter den totala melodin.

En melodijunkie helt enkelt, jag får nästan abstinens om jag inte får min dagliga dos melodier.
Det säger sig självt att man inte bara kan leva på oldschool doftande döds i mitt fall.
För att ge ett exempel på mer melodistark musik (bra låt/melodi levererad med känsla, som är jävligt viktigt speciellt då det gäller sången, en halvt tondöv jävel kan kompensera tonträffsäkerheten med grym närväro och känsla):

Elvis Presley - Moody Blue
Erik Hassle - Don't Bring Flowers After Im Dead
Johnossi - The Lottery
Fleet Foxes - Tiger Mountain Peasent Song
Hästpojken - Här Har Du Ditt Liv
Simon & Garfunkel - För Emily, Whenever I May...
The Slaves - Everyone Is On Drugs
The Undertones - Get Over You
Ghost - Elizabeth
Tiger Army - Remember Forever
Moneybrother - Brännö Serenad (Cover)
Strindbergs - När Den Sista Stormen Drar Förbi
Greg Graffin - Cease (Live)

Samt nästan allt/en jävla massa med:

Nick Cave
Johnny Cash

Här bjuds det inte på några länkar, att goggla är inte så jobbigt som det låter din lata jävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar