lördag 29 januari 2011

Money For Nothing

Idag är det skivmässa i Sthlm, Hornstull Strand närmare bestämt, googla skiten om ni vill.
Imorse slog det mig, inträde, detta förbannade inträde.

Inte för att det är något konstigt med inträde det är väldigt vanligt på evenemang, denna gång kostar det 50kr för att komma in på mässan.
Om jag nu inte hittar någon skiva jag vill ha så har jag iprincip betalat 50kr för att bläddra i lite skivbackar, det är som att behöva pynta 50kr varje gång jag går in på Soundpollution eller Bengans.

Jag fattar att de tar inträde, lokalhyra och utgifter mm.
Men ändå, inträde för att bläddra bland skivor...
Inträde på konserter är helt okej, det är ju en större upplevelse än att stå och få damm på fingrarna .

Nu kanske ni tycker att jag överdriver, 50kr är inte så mycket.
Nej det är det inte, inte om man har en fast inkomst.
Men om man nyss slutat plugga så är man inte helt fucking loaded med cash precis.

Om jag nu då skulle hitta ett "fynd" för 70 kr har jag indirekt betalat 120kr för plattan, sen har vi resan och kanske en måltid och helt plötsligt blev den jävligt dyr.
Då måste jag hitta många fynd för att det ska löna sig, ojojoj...

Slutsvamlat, det är skivmässa idag gå om ni vill.

2 kommentarer:

  1. Såter jävligt soft med skivmässa måste jag säga, sällan jag får lust att dra till sthlm men detta känns helt rätt... Synd att jag fan inte har råd...

    SvaraRadera
  2. Det är ofta där skon klämmer, jag tycker egentligen om skivmässor och ser ofta fram emot dem.

    SvaraRadera