fredag 21 januari 2011

Bestial Metal Not So Much Bestiality


Impiety har också släppt nytt, denna gång en 38min lång låt kallad Worshippers Of The Seventh Tyranny.
Förra plattan Terroreign var bland det intensivaste jag hört samtidigt som det lyckades vara medryckande, då var det en drös korta låtar i snabbföljd som tuggade fradga som en galen hund på steroider.

Nu är det en ihopvävd historia med endast kortare blixtar av intensitet, det är mer mellantempo och då det manglas görs det inte med samma frenesi som förr, iaf inte lika ofta, det är mer Celtic Frost runt 85 över materialet.

Jag kan inte säga att det är dåligt, eller särskilt bra heller för den delen, tråkigare överlag.
Det var iaf inte vad jag väntat mig av detta band med fler medlemsbyten på sin resumé än de flesta andra, det kan ju på ett sätt vara bra, antar jag.

Stundvis blixtrar det dock till och då känner åtminstone jag igen mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar