fredag 28 januari 2011

Bastard Son Of God


Jag babblade lite igår om God Among Insects första platta och nämnde att jag samtidigt var jävligt inne på Bloodbath's Nightmares Made Flesh från samma år.
Medans jag nu lyssnar igenom plattan igen så inser jag att jag borde lyssna mer på den, den är klockren!
En lagom blandning mellan oldschool döds med fet produktion och mer melodiska inslag.
På den här plattan sjunger Peter Tägtgren (enligt mig mest känd som producent/sturdoägare och 2a gitarrist i Marduk på en turné 96/97, vem faan har hört talas om Pain och Hypocrisy?) och han sjunger förbannat bra.

Jag har alltid ogillat Mikael Åkerfeldt från Opeth som sjöng innan och efter Peter, inte för att han sjunger speciellt dåligt han heller, utan mer att han utstrålar pretentiös musiker lång väg och får mig att tänka på en gammal bekant som bara borde ha stryk.

Denna bekant (inte Mikael nu även om namnet är snarlikt) höll på (i timmar) att stämma pukor och damma dem medans vi andra satte upp väggar och snickrade då vi höll på att bygga en studio.
Nog om den idioten.

Den här plattan har några förbannat bra spår med Bastard Son Of God och Outnumbering The Day som personliga favoriter, lyssna för fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar