måndag 13 december 2010

Black Sabbath



Vid en misslyckad julshopping tur på Åhlens som resulterade i samma antal julklappar när vi gick som när vi kom märkte vi att Black Sabbath släppt en ny jävligt fin box.
Denna innehar alla skivor (8 skivor, samt en samlingsplatta) som Ozzy medverkade på i formen av ett stort fint julmysigt kors, priset var dock inte lika kristligt, närmare 2000 spänn ville de ha för skiten.

Nog för att det är 40års jubileum för första plattan och att jul är den ultimata tiden för nya dyra boxar att släppas, men vem faan ska ha råd att köpa en sån jävel i julklapp.
Om du inte köper den som en gemensam present till dina föräldrar som du vet inte vill ha den så att du får den själv, men då måste du ändå lägga ut pengar som du inte har.

Det magiska med julen som fanns då man var liten är sedan lång tid borta, nu skall man svettas över ångesten att köpa julklappar för pengar man egentligen inte ens har bara för att ha förtjänat lite julmat.

Boxen finns förövrigt 500 spänn billigare på cd.on.
Alla skivorna separat kan du dessutom komma över för runt 50-70kr/st om du letar lite, men förbannade box, du tilltalar mig på det där jävliga köp mig sättet.

2 kommentarer:

  1. åååh. den är så fin. jag mår dåligt av att se den... för jag måste ha den. samlaren i mig dör lite varje dag som jag inte har den.. okej, kanske inte så dramatiskt. men nästan.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, den där hade verkligen lyft hela vardagsrummet... Kanske är värt att leva på nudlar ett tag...
    Peace/Fred

    SvaraRadera