tisdag 20 december 2011

Rättsystemet Vs. Logik: 100-0

Här i Sverige tror vi inte på hårda straff och verkligen inte på livstidsfängelse.

Mattias Flink känd för sin "vilda festnatt" i Falun för 17 år sedan kan bli en fri man 2014.
Att Sveriges duktigaste massmördare i moderntid har ändrat sig och blivit en ny man sedan brotten får en bara att tänka mer på mantrat "kom ihåg barn, det är det ni gör sist som räknas".

Ni kan göra vad för djävulskap som helst bara ni kommer ihåg att ändra er sedan, massmord?
Helt okej om du sedan är snäll och bakar bullar till alla efteråt.
Det var tur att inte Nurnberg rättegången efter andra världskriget hölls i Sverige, hur skulle det ha låtit?

Ja nu var det faktiskt hemska brott de däringa Tyskarna begått mot mänskligheten, men de har faktiskt ändrat sig och varit väldigt snälla medans de suttit i det där kalla hemska häktet så ett tidsbestämt straff vore nog på sin plats.

Det är klart att jag också förstår att Mattias Flink inte är samma psykotiska svartsjuka stridspitt som han var i mitten av 90-talet.
Jag är inte samma person som jag var för 10 år sedan och jag är garanterat inte samma person som jag var 1994.
Skillnaden ligger i att jag inte mördat en massa människor under resans gång, dina handlingar leder till konsekvenser glöm inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar