lördag 17 december 2011

Appar Och Dess Ologiska Behörigheter

Några appar till min telefon vill uppdateras, innan jag godkänner kan jag se vad appen skall ha behörighet till.
Flertalet frågor dyker då upp.

Varför i helvete skall spelet Angry Birds ha tillgång till min plats (var jag befinner mig) samt till min telefonbok med nummer?
Liknande saker vill andra appar ha tillgång till, saker de inte har något alls med att göra.

Företagen blir mer och mer fräcka då det kommer till vad deras produkter skall ha tillgång till.
Tydligen skulle PC versionen av Battlefield 3 scanna igenom hela innehållet på din dator iom att du godkänner installationen av spelet, något som är helt jävla ologiskt ur en spelsynpunkt.
Helt oacceptabelt.

Tyvärr verkar många inte ha några som helst problem med att dela ut hela sitt liv över hela internet.
Nej, fram med en gammal halvtrasig Gameboy som inte skickar all min användarinformation vidare till stora företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar