måndag 1 september 2014

Infernal Curse - The End Upon Us

Nej, det här är en liten besvikelse.

Jag gillar egentligen Infernal Curse's Death/Black Metal (som i mitt tyckte har [haft] just precis lagom ingredienser War Metal i soundet).

Men den här MLP'n har ett kasst gitarrsound och materialet är av sämre kvalitet gentemot 2012 års fullängdare.

Alltså, det är mer War Metal än Death/Black Metal.
Och då jag gillar riff, melodier, hooks (läs: minnesvärda partier) så håller jag knappast den genren kär.

Precis som på det albumet så gör de även misstaget att inleda med vad jag tycker är det sämsta spåret, sedan höjs ribban men dessvärre inte tillräckligt.

Detta är endast för de redan rejält frälsta, alt. War Metal fans.
Själv föredrar jag just skivan Awakening Of The Damned som har en bätte (lagom otydlig/tydlig) produktion samt bättre låtmaterial.

Argentinarna kan egentligen bättre än så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar