torsdag 28 augusti 2014

Demonic Rage - Venomous Wine From Putrid Bodies

Vid internationella orders från distros lönar det sig oftast att köpa ett gäng skivor för att på så sätt dra ned styckpriset, då frakten kostar endel.

Detta leder till att jag ibland chansar och slänger med en skiva eller kassett med ett band jag inte är jättesåld på men anar viss potential.

Ibland blir det flopp och andra gånger topp.

På detta sätt har iaf LP-versionen av Demonic Rage's fullängdsdebut letat sig in i min samling.
I original släpptes skivan på CD och kassett förra året, medans vinylen kom i år.

Demonic Rage kommer från Chile vars scen jag rantat lite väl mycket om kan tyckas, men det har varit befogat.
Nu kommer det dock fler och fler halvmediokra släpp.

Hades Archer's senaste medverkan på en split MLP med Slaughbbath var inget vidare, Procession (förvisso i exil) släppte även dom ett riktigt sömnpiller låtskrivarmässigt förra året och nu har vi ett till band på listan.

Demonic Rage låter som Dead Congregation (och då även Incantation) fast utan all den dynamik och riffkänsla som gjorde deras Promulgation Of The Fall till ett kanonalbum i våras.

I Demonic Rage's fall kan jag inte komma ihåg ett enda riff,  break, hook, brygga eller refräng när skivan tystat.
Det är kompetent framfört men låtskrivartalang saknas tyvärr och resultatet är väldigt segt trots den korta speltiden på 31 minuter.

Gillar du odynamisk Death Metal av Amerikanskt/Grekiskt snitt utan minnesvärda partier?
Då är detta för dig.

I nio av tio fall kommer jag välja Dead Congregation's senaste verk Promulgation Of The Fall framför detta.

Inte kasst, men o så tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar