tisdag 21 maj 2013

Procession - To Reap Heavens Apart



Efter att ha hört Vein's 7" Crux Calvaria härom året så var jag övertygad om att Procession's kommande fullängdare skulle bli mästerlig.
Detta pga att 3 av 4 medlemmar delas.

Då vi förra året även bjöds på 10" Death And Judgement så var det som gott som klart, Procession's kommande skulle bli 2013 års bästa album.

Nu när jag har hört To Reap Heavens Apart är jag istället fylld utav tomhet.
Tyvärr, det blir nog inte ens topp-10.

Allt börjar såpass bra med ett upptempo Heavy Metal intro, sedan kommer första "riktiga" låten Conjurer...

Problemet är att oavsett hur episkt bandet arrangerat låtarna, hur mycket än Felipe tar i med sången så lyfter det aldrig en endaste gång under hela skivan.

T.o.m spåret Death And Judgement känns tamare i sitt utförande än på förra årets 10", solot i nämnda låt är dock fortfarande äckligt bra och stämningsfullt spelat och därför hela skivans höjdpunkt.

Jag ville så gärna att den här skivan skulle vara grym, för jag tycker att Procession är ett coolt band.
Men nej, endast 6 av 10 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar