söndag 3 mars 2013

Sepulchral Temple - S/t


Sepulchral Temple (med folk från Necrosadist, Lvcifyre & Neutron Hammer) har nyligen släppt en MLP innehållandes två låtar med en speltid runt 16 minuter på Tyska bolaget Iron Bonehead.
Sedan en roughmix på låten "salvfic dance" dök upp för strax över ett halvår sedan har jag sett fram emot detta släpp.
Håller det då för förväntningarna?

Nej, egentligen inte.
Detta är helt okej Black/Death Metal med vissa drag av det vokala vansinne som Katharsis stundvis frambringar.
Jag gillar det, absolut, men efter att ha sett fram emot albumet så pass länge och endast få en till låt förutom den jag redan lyssnat mig less på lämnar mig med en känsla som bäst kan beskrivas som antiklimax.

Har du däremot inte hört bandet tidigare så kan jag slå vad om att du kommer bli positivt överraskad om du diggar Katharsis, Embrace Of Thorns och Grave Miasma.
Men efter 8 månaders pepp?

Icke, jag hade förväntat mig mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar