måndag 6 februari 2012

Goldeneye

Hej min ungdom!

I lördags visades Goldeneye (filmen) på tv efter att alla med en sundare mentalstatus funderade på självmord då de beskådat Sean Banan's bidrag i Melodifestivalen.
Goldeneye står sig som den bästa Bondfilmen med Pierce Brosnan i huvudrollen och då den kom så dök även ett spel upp till N64 med samma namn.

Det spelet kan vara det bästa till sin konsol och det bästa licenssläppet av en film till spel genom tiderna.
Så bra var spelet att det de senaste åren inte fått en utan två stycken av dammningar, det första till Wii och det senaste till PS3 med namnet Goldeneye Reloaded.

Det sistnämnda har jag fått i present och jag ser fram emot att återbekanta mig med Bond och drömma mig tillbaka till en tid i mitten av 90talet då Load var det sämsta Metallica hade släppt, en oskuldsfull tid då vi var lyckligt ovetande om St.Anger, Death Magnetic och framförallt Lulu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar