måndag 25 februari 2013

Vorum - Poisoned Void


Jag skulle kunna inleda denna rekommendation med att konstatera att detta troligtvis redan nu är årets death metal platta 2013, vilket jag även gör.
Åländska Vorum visade potential med Grim Death Awaits för några år sedan, men det är först nu som alla pusselbitar fallit på plats.
Om du som jag uppskattar att dessa pusselbitar består av lika delar Degial, Kaamos och Grotesque så har du med Poisoned Void en fantastisk platta.

Produktion, låtskrivande och Alexander Brown's omslagskonst passar perfekt.
Det finns inte ett enda spår på denna skiva jag inte uppskattar, den enda kritik jag har är att Digipak-utgåvan inte inkluderar texterna, vilket känns lite B.
Slutligen: Poisoned Void är ett garanterat köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar