måndag 24 september 2012

Kära Postverket

Jag mottog en smsavisering för ett paket, som löd ungefär:

Paket från xxx finns att hämtas hos Posten adress xxx, ange nr xxx, visa leg.

För det första blir jag förvånad över att paketet skall hämtas ut hos Posten själva, då jag under de nästan 2års tid där jag bott hämtat ut mitt paket hos postens ombud Hemköp i Centrum.
Nu skulle detta paket då alltså hämtas ut från Posten själva som ligger en bit utanför Centrum.

Då jag kommer till platsen för uthämtning möts jag av följande text: "stängt mellan 10-15"...

Detta väcker förutom frustration och ett enormt hat även några funderingar:

Varför är detta paket så speciellt av de hundra paket jag beställt att det måste hämtas ut på just denna plats?
Varför har ni inte uppgett i smsaviseringen att ni har stängt mellan 10-15?
Varför har ni inte angett några öppettider överhuvudtaget?
Varför har ni ens hand om paketutlämning på plats om ni gör allt för att ha stängt under dagtid?

Svaret på den sista frågan kan mycket väl vara att personalen som har hand om utlämningen även delar ut paket tidigare på dagen.
Men det förklarar inte varför de tillhandahåller denna tjänst överhuvudtaget då de är helt inkapabla att genomföra den.
Nästan alla andra paket hämtas ju ändå ut hos postombudet nere i Centrum.

Att slåss mot den konstanta idiotin i det här landet är en kamp du endast kan förlora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar