tisdag 1 november 2011

The Coffinshakers - Kolingsborg 29/10

Först vill jag säga att Coffinshakers är ett kanonbra band som kör sin image rakt av och ständigt levererar både på skiva och live.
De spelar perfekt Johnny Cash country med klassisk vampyrestetik ala gamla skräckfilmer.

Dåså, nu över till bajsmackan.
Klantarslerna bakom arrangemanget This Is Halloween får en enorm bakläxa.
Det stora problemet med hela kvällen var just att det var ett event och inte en regelrätt konsert, men vi börjar i rätt ände och gör det hela i punktform.

Insläpp vid 21, men inte i realiteten.
Hur kan man med streckkod på förköpta biljetter ta en evighet påsig att få in folk.
Naturligtvis blev det 1 timmes promenad på stan istället för att stå i kö med alla jävla översociala idioter.

Barservice med barpersonal som är rädda för personkontakt.
Vågar du inte ta en beställning och ignorerar alla som vill beställa kanske du inte skall vara bartender?

En enormt utdragen soppa till kväll.
Gärna flera timmar mellan banden där folk skall mingla och annat avskyvärt posörbeteende.
Att lite burlesque-tjejer i tajta underlivssvampframkallande lack och latex kläder vill visa sina cameltoes kan väl vara trevligt men då det konstant skjuter på alla framträdanden blir det bara jobbigt.

The Catastrophe Orchestra.
Jag fullständigt hatar det här bandet/soloprojektet.
Zigenartango och rosor är inte coolt bara för att du har ett rakbladshalsband, det är aldrig okej.
Att jag önskade död åt allt och alla vid denna tidpunkt gjorde inte deras framträdande mindre värdelöst.
Denna stoppkloss till allt som är bra fick mig att tro att jag befann mig i skärselden som straff för min annars totala awesomeness.

Brist på respekt för liveframträdandet.
Samma sak hände Rob Coffinshaker då han körde en solospelning på KGB förut, det händer även på de flesta tillställningar där människor i grupp går för att umgås.
Det handlar om personer som står och pratar högt med varann och totalt skiter i det som händer på scenen hela jävla spelningen igenom mitt i folkmassan.
Vill du prata så gör det inte bland dem som försöker lyssna och faktiskt är där för musiken och liveframträdandet.

Brist på respekt för liveframträdandet, pt2.
Att sätta igång högt pumpande klubbtechno i rummet bredvid mitt under huvudbandets liveset.
Det är sådant man gör efter att banden spelat inte undertiden spelningen pågår.

Slutsats.
Hela arrangemanget fick mig att undra om de flesta besökarna egentligen hatar musik, att de kanske bara gillar subkulturen som följer med den.
Det verkar bli vanligare och vanligare att personer i Ramones, Misfits, Rolling Stones och Guns N Roses t-shirtar inte ens har en aning om det är bandnamn/loggor de har på sig.

Det speglar vårt samhälle i stort som går mer och mer åt Idiocracy, ingen vet vad saker står för och verkar glatt skita i det.

Vi får hoppas att det gick åt helvete för åtminstone några av besökarna på ett eller annat sätt under kvällens gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar