fredag 22 juli 2011

How Can You Fuck That Up

Hur kan vi idagens samhälle fortfarande ha olika släppdatum på skivor?
Som Vader's kommande släpps 12 augusti här i Europa och hela en månad senare i USA.

Vill skivbolagen torska cash?
Har de inte märkt att nedladdningar är globala, man måste tillhandahålla alternativet att sälja skivan om man överhuvudtaget vill ha den såld.

Som ett fan så vill jag snabbast möjligt höra ett nytt album av ett band jag gillar.
Om jag då inte har möjlighet att köpa skivan så kommer jag garanterat att tanka ned plattan vid släpp/rippdatumet och då möjligtvis stillat min hunger att ha skivan fysiskt i min ägo efter en månad.

Skjut upp båda/alla släppdatumen för skivan om någon version/tryckeritid blabla blir försenat, inte bara en, för det är att skjuta sig själv i foten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar